maandag 19 april 2010

2 weken in een notendop(pie)










trip naar Victoria (5 uur reizen heen, 5 uur terug)

na mijn laatste post (suspension bridge) is er weer ontzettend veel gebeurd! Zo ben ik sinds vorige week klaar met school. Vandaag kon ik mijn werk weer ophalen en kreeg nog een aardig complimentje van de leraar:

I hope you found the experience here at Emily Carr a useful one.
Your design work is certainly at a high calibre and I hope you were
able to further develop that here. Good luck in your studies,
Jonathan

Nou dat vond ik toch wel leuk om te horen (al moet ik zeggen dat mijn medestudenten nou niet echt actieve/gemotiveerde mensen zijn) Heb hem wel nog even persoonlijk bedankt en dat betekent dus dat het nu echt helemaal klaar is! Ik heb nog een aantal dingen die ik wil maken, maar dat is niet voor school. Ook ben ik benieuwd naar mijn andere cijfers van mijn installatie, maar dat zit wel goed denk ik.

Wel een dubbel gevoel hoor. Nog een paar weekjes en dat zit het er alweer op. Wel heb ik ontzettend veel zin om te gaan rondtrekken. Heb deze week al aardig wat gedaan. Zo ben ik al naar Vancouver Island geweest en Bowen Island. Vancouver Island was echt een hele lange dagtocht maar zeker wel de reis en de ferry waard. Bowen Island is met de watertaxi te doen, zo zagen we ook nog een zeehond naast de boot....toch leuk =)










trip naar Bowen Island

Verder met vrienden afspreken en dingen bezichtigen die ik nog wil zien in de stad zelf. Zo ben ik gisteren naar een groot *toeristisch* park geweest. Toen ik de bus uitstapte zag ik in de verte een honkbal wedstrijd met allemaal van die jonge gasten. Daar ben ik maar even gaan zitten. Lekker amerikaans, maar het gaf me weer even dat langs de lijn gevoel terug. Vooral toen een jongen een homerun sloeg en zelf ook verbaasd was moest ik toch wel even meejuichen.

Vandaag wilde ik even met Lisa naar Chinatown. Lisa was nog iets aan het afronden voor school dus ik dacht ik ga wel even alleen winkelen. Maar toen ik in de bus zat ben ik toch maar een paar haltes blijven zitten. De beruchte straat hier is Hastings. Daar komen alle daklozen bij elkaar. Vancouver had al de meeste daklozen vanwege het klimaat, maar omdat het nu al 20 graden is wordt het dus steeds drukker. En ik dacht na mijn afstudeerproject over het leger des heils dat ik niet zo bevooroordeeld moest zijn, maar dit is niet te vergelijken met nederland. Stel je de markt voor in dordt....en dan allemaal daklozen. Die zich er niet voor schamen om hun crackpijpje voor je neus op te steken. Normaal ben ik niet alleen en ben ik niet zo bang. Maar er was al een vechtpartij en ik was alleen, dus ik dacht ik ga wel een ander keertje :P

Ja en die chineze cultuur hier, die is best apart...zo valt het me op dat ze niet echt op hun kinderen letten in de bus. En vandaag werd dat bevestigd. Zo viel een klein jochie van ongeveer nog net geen meter hoogte van zn stoel keihard op de grond. En op zijn hoofd. En ze liepen gewoon met hem naar buiten alsof er niks aan de hand was...soms merk je echt dat je uit een andere cultuur komt.

Ja de bus is elke keer weer een ander avontuur. Zo zat er een vrouw tegenover me (ik denk japans of iets) en die begon tegen een meisje naast me te gillen...excuse me! if you are looking for me, i am here! Ik moest eigenlijk wel een beetje mijn lach inhouden...gek mens.

Oh ja en nog vervelend nieuws natuurlijk door die vulkaan. Lisa's vriend zou afgelopen vrijdag komen, maar die kan dus nog steeds niet vliegen. Hopelijk is er inmiddels weer wat vooruitgang. En hopelijk geen nieuwe uitbarsting, want over 2 weken gaan we natuurlijk roadtrippen!
Heb er zin an! heb vancouver nu wel gezien eigenlijk :P nou nog ff 2 weken niks doen....

what else what else...
oh ja deze week misschien bbq-en op het strand met wat vrienden. echt super lekker weer! morgen wil ik even naar het museum, want op dinsdag is die tot 7 uur open. Hoef ik niet zo vroeg op :P al is het wel fijn om in de ochtend op pad te gaan. Ach ja, nog maar even genieten van mijn laatste momenten als student.

Hier nog wat fotoooooooos:


Laatste typografie les, quizzz...


Eindelijk zomer!


Sunset Beach, next to downtown


Dagje naar het park


En uiteraard ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten